Drodzy Akcjonariusze,
Rok 2024 był przełomowy dla wszystkich tworzących gry VR. Z jednej strony - otwarcie zamkniętego
dotąd sklepu Meta Horizon przyniosło falę nowych tytułów i uderzyło w przychody developerów,
wyrzucając wielu (w tym największych) na śmietnik VR-owej historii. Z drugiej - to samo otwarcie zniosło
dotychczasowe bariery, dając możliwość sprawdzenia i monetyzacji własnych pomysłów od razu “na
produkcji”, czyli w rynku.
3R Games te fale nie straszne, a choć i nami zakołysało (szczegóły w raporcie), to dzięki szybkim
decyzjom, cały czas świadomej polityce kosztowej i rosnącemu know-how tworzenia VR byliśmy w stanie
nie tylko uzupełnić braki paliwa, ale też zmniejszyć koszty podróży do celu - czyli wydania nowych gier
VR, o których niżej.
Sam rynek VR z jednej strony dojrzewa, z drugiej przechodzi dynamiczne zmiany. Pierwsza fala
konsumentów z ostatnich lat okrzepła i dziś jest gotowa świadomie wydać więcej za wyższą jakość.
Równocześnie rośnie grupa graczy młodszych, oczekujących rozrywki prostej, “memicznej” i najlepiej
w darmowym trybie multiplayer. Zdaje się więc, że najbliższe lata VR to rozwój pod znakiem “dla
każdego coś miłego” i tak też kształtuje się nasza oferta…
z małą (na razie) “gwiazdką”: otóż rok 2025 będzie dla nas pierwszym wyjściem poza VR - rynek
obiecujący, lecz wciąż relatywnie mały, a przy tym nadal najtrudniejszy technicznie i najkosztowniejszy
produkcyjnie. Z naszą wydajnością i kompetencjami rzucenie drugiej kotwicy, tym razem w
“tradycyjnym” gamingu płaskoekranowym powinno być tylko przyjemną formalnością, czego i sobie,
i Państwu życzę. A co po drodze?
Kalendarz działań na ten rok wygląda następująco:
Kwiecień - Wrzesień | Thief Simulator VR: Greenview Street
Platformy: Meta Quest, PSVR2
Przez najbliższe 6 miesięcy nasz flagowy produkt dostępny jest w abonamentowej usłudze Meta
Quest+, zwiększającej widoczność gry w sklepie Meta Horizon wśród subskrybentów tej płatnej usługi,
jak i reszty graczy. Warto wspomnieć, że Meta sama selekcjonuje gry do tej usługi, dzięki “najlepszym
tytułom platformy” stanowiącej niejako wizytówkę rozrywki z VR. Wybranego tam Thiefa, którego w
samym 2025 r. ogrywało już ponad 100k osób wykorzystujemy dziś dwojako - do finansowania
działalności bieżącej oraz aktywnej promocji tytułów nadchodzących.
WWW.3R.GAMES
Maj | Besiege VR
Platformy: Meta Quest
Przyszły miesiąc to premiera VR-owego remake’u popularnej na PC i konsolach gry “Besiege”. Ze
sprzedażą ponad 4 mln sztuk na platformie Steam tytuł ten jest równocześnie jedną z najwyżej
ocenianych gier sklepu, utrzymując oceny na poziomie 95%. Wierzymy, że dzięki naszym autorskim,
immersyjnym rozwiązaniom przeniesienie rozgrywki z płaskich ekranów do VR zainteresuje zarówno
dużą, niezwykle aktywną społeczność gry, jak i odbiorców zupełnie nowych.
Czerwiec | Cave Crave aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasd
Platformy: Meta Quest, PSVR2, Steam VRaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasd aaaaaaaaaaaa
Nasze pierwsze autorskie IP tj. VR-owa gra o realistycznej eksploracji jaskiń zadebiutuje równolegle
na dwóch wiodących platformach VR - Meta Quest i PSVR2, a w późniejszym okresie roku także na
Steam VR. Tytuł adresujący rzadko dotąd “grywalizowaną” fantazję o tzw. spelunkingu i nurkowaniu
jaskiniowym zaoferuje graczom kilka trybów zabawy i możliwość dostosowania poziomu stresu do
własnych potrzeb.
Q3 | Projekt “Gemini” aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Platformy: Steam, Sony Playstation, Xbox, Nintendo Switchaaaaaaaaaaaaaaaa
Nasz pierwszy tytuł tworzony poza segmentem VR to zarazem pierwszy krok w kierunku
dywersyfikacji ryzyka i ekspansji działalności na rynek gier płaskoekranowych, w tym licznych konsol
i gier mobilnych. Gra, której tematyka niech jeszcze chwilę pozostanie tajemnicą, zostanie ujawniona
w najbliższych tygodniach wraz kartą Steam i oficjalnym startem wishlisty.
Q4 | Thief Simulator VR: Multiplayeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Platformy: Meta Quest
Adresując rosnące zapotrzebowanie graczy na zabawę wieloosobową wykorzystamy sprawdzone i
lubiane mechaniki naszej pierwszej gry, jednocześnie wprowadzając do wersji multiplayer nową
zawartość. Wierzymy, że tytuł wybuduje nam przychód w nowym sektorze rynku VR, a
zainteresowanie ze strony dotychczasowych fanów IP, jak i nowych graczy przełoży się z kolei na
zwiększenie sprzedaży Thief Simulator VR: Greenview Street.
Abstrahując od powyższego planu wspomnę, że chociaż priorytetem jest dla nas tworzenie własnych IP
to pozostajemy otwarci na propozycje przenoszenia na platformy VR uznanych marek growych.
Sam z kolei plan - jak Państwo widzą - wygląda ambitnie, dlatego jesteśmy podekscytowani
nadchodzącymi miesiącami. Wierzymy przy tym, że jasna wizja rozwoju i konsekwentne działanie w
obrębie rosnących możliwości doświadczonego zespołu produkcyjnego już wkrótce przyniesie nam
wszystkim wymierne korzyści, budując kolejną silną polską markę na rynku światowego gamedevu.
Łączę wyrazy uszanowania, 15.04.2025
WWW.3R.GAMES
Piotr Surmacz
Prezes Zarządu 3R Games S.A